Na miejscu starego dworca kolejowego w Koluszkach nie jest planowana żadna nowa zabudowa. W związku z tym jeden z peronów tamtejszej stacji jest obecnie wyjątkowo szeroki. PKP SA zakończyły w tym roku inwestycję, w ramach której powstał nowy gmach w innej lokalizacji.
Na początku roku w podłódzkich Koluszkach został otwarty
nowy dworzec kolejowy. Obiekt jest położony w innym miejscu niż jego poprzednik. Znajduje się poza układem torowym i można wejść do niego bezpośrednio z ul. 3 Maja.
Budynek z lat 60. XX w. przeszedł do historii
To duża zmiana, bo stary gmach stał na peronie nr 2. Chcący wejść na dworzec przed podróżą musieli więc często dwukrotnie korzystać z przejścia podziemnego – najpierw w drodze do budynku stacyjnego, a potem na właściwy peron. PKP SA
rozważały znalezienie nowej roli dla poprzedniego dworca, jednak nie znalazły podmiotów zainteresowanych prowadzeniem tam swojej działalności i ostatecznie
zadecydowały o rozbiórce obiektu.
– Budynek został wyburzony – potwierdza Agnieszka Jurewicz z Wydziału Współpracy z Mediami Polskich Kolei Państwowych. Prace były elementem inwestycji, w ramach której powstał nowy dworzec. Ich wykonawcą było konsorcjum Wimaks Toczyłowski Hińcza i Wimaks Toczyłowski Dariusz.
Nowa powierzchnia peronu bez konkretnej roli
Rozbiórka obiektu wiąże się z pojawieniem się nowej niezagospodarowanej przestrzeni. – Teren po wyburzeniu starego dworca stał się peronem bez nowej zabudowy – informuje nasza rozmówczyni. Peron nr 2 jest więc obecnie bardzo szeroki, a pasażerowie korzystają z całej jego powierzchni.
Przy peronie, na którym stał stary dworzec, zatrzymują się przede wszystkim pociągi kursujące po linii 1 Warszawa – Katowice. Można tam wsiąść do składów dalekobieżnych PKP Intercity wyjeżdżających w kierunku Częstochowy czy do pojazdów przewoźników regionalnych, ŁKA i Polregio. Ci obsługują krótsze relacje wojewódzkie (do Radomska) oraz międzywojewódzkie (do Częstochowy). Większość pociągów do Łodzi (linia 17) jest zaś odprawiana z innych peronów.